1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av oss. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.
Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Vi har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
2. Pris
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som vi inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3. Frakt
En fraktkostnad om 59 kr tillkommer inom Sverige.
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Faktura (Endast inom Sverige) Avgiften för att betala mot faktura är 50 kronor för varor under 500:- exkl moms.
Vi använder Payex för faktura
4.2 Betalningsvillkor
Vid fakturabetalning gäller 10 dagar från det att varan mottas.
4.3 Kortbetalning
Vi använder Babs, PayEx för säkra betalningar.
4.4 Förskottsbetalning
Du kan också betala i förskott utan kostnad. Varorna skickas när vi mottagit betalning.
5. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 13.00 vardagar behandlas samma dag och levereras normalt inom 2-7 dagar. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara upp till fyra veckor.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden.
Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
7. Transportrisken
Vi ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Skadade varor
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade.
9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. För de av våra varor som klassas som underkläder gäller ångerrätten endast om förpackningen är obruten.
Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Vi svarar på alla mailfrågor inom 24 timmar (vardagar 9-16).
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. http://www.konsumentverket.se/http://www.arn.se/
LEVERANSVILLKOR
Gäller inom Sverige
Vi samarbetar med Posten. Dina varor skickas till närmsta utlämningsställe från leveransadressen.
När vi skickar varorna är det vi som står för ansvaret om godset kommer bort eller går sönder i vid frakten. Vid returer är det du som kunde som tar på dig detta ansvar.
Du aviseras med e-post, SMS eller avi i din brevlåda. Avisering sker i första hand till angiven mailadress. Hämtas inte paketet skickas en sista avi-påminnelse med posten till leveransadressen innan paketet skickas tillbaka till oss.
SMS-avisering sker om du fyllt i mobilnummer vid beställning. Hämtas inte paket skickas en sista avi-påminnelse med posten till den leveransadress som uppgavs vid beställning, innan paketet skickas tillbaka.
Ej utlöst paket debiteras med 300 kr.
Du kan också välja att beställa mot Efterkrav. Efterkrav fungerar som Postförskott, dvs du betalar när du hämtar ut ditt paket. Efterkravsavgift tillkommer med 59 kr.
Fraktkostnaden är 59 kr för beställningar under 3000 kr (om man väljer att få leverans mot Efterkrav tillkommer 59 kr i efterkravsavgift oavsett beställningsbelopp).
Leveranstiden är normalt 2-7 dagar om varan finns i lager. Finns varan inte i lager kontaktar vi dig med leveransbesked. Du har då rätt att häva köpet om du inte blir nöjd med den nya leveranstiden.
Vi tillämpar 14 dagars öppet köp. Varan måste vara i samma skick som när den skickades från oss. Du som kund står för de kostnader som uppkommer såsom returfrakt.
Vid returnering av vara, fyll i retursedel som kommer i paketet. Skicka sedan varan till oss, vi hör sedan av oss när vi mottagit returen. Vid byte, fyll i på retursedeln vad du vill byta till.
REKLAMATIONER
Enligt konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera en vara i 3 år efter inköpsdatum. För att kunna reklamera en vara måste giltigt kvitto uppvisas samt att varan har ett tillverkningsfel eller fraktskada. Normalt slitage går inte att reklamera.
Vi tillsammans med leverantören bedömmer reklamationen innan vi godkänner den. Varor kan gå sönder av vanligt slitage eller för att de inte skötts enlig skötselråd vilket då inte kan godkännas som reklamation.Alla varor som reklameras måste vara rena och torra för att hanteras! Om din vara blir godkänd som reklamation förbehåller vi oss rätten att i första hand laga den trasiga varan. Går inte detta byter vi ut den mot en ny vara.
Skulle varan vara slut återbetalar vi köpeskillingen.Om en tvist uppstår som vi tillsammans inte lyckas lösa rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid nämndens rekommendationer!
FOTON
Varans färg på våra produktbilder kan skilja sig från den verkligan varan. Det kan bero på datorinställningar eller att färgen helt enkelt är svår att återge exakt på bild. Vi använder i stor utsträckning våra leverantörers produktbilder. Varken produktbilder eller imagebilder är tillåtet att använda utan tillstånd.
TRYCKFEL
Vi reserverar oss för lokala avvikelser, tryckfel och slutförsäljning.
PRISER
I alla priser ingår 25% moms. Vissa omständigheter kan påverka priserna på produkterna i webbshopen. Såsom ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på varorna detta påverkar.